Obliczanie obwodów.

Gra matematyczna

Było dużo emocji i radości, a przy tym wiele obliczeń. Gra polega na tym , aby mnożyć wyrzucone liczby na kostkach. Wyniki dodajemy, a wygrywa ten kto pierwszy uzbiera liczbę 200.

Piktorgramy

Układamy i rozwiązujemy zadania przy pomocy obrazków i rysunków. Każdy szuka swojej metody obliczania. 

Zabawa w sklep

Zaczynamy nowy rok

Koniec grudnia.

Dzisiaj trzy godziny moje dzieci robiły co chciały. Dziwnie brzmi ? Pracowały bardzo intensywnie. Same wybierały sobie zadania. Zostały mi trzy tematy w podręczniku i nie chciałam sama decydować, co zrobimy. Mogły same ćwiczyć co chciały. Ktoś zaczął robić grę planszową, sprawdzającą wiedzę . No i poszło, robili prawie wszyscy, a potem w nie grali. Pytań poszukiwali w podręczniku. Dobra powtórka prawda? Oczywiście musiałam czuwać nad głośnością. Mam trójkolorowe kubeczki plastikowe, które wykorzystuję w różny sposób. Dzisiaj stawiałam danej grupie na stole jako ostrzeżenie. Najpierw niebieski, żółty, no czerwonego nie postawiłam  Wcale nie mam uczucia, że nie pracowałam. Oni pracowali po prostu bardziej 


Przygotowaliśmy i prezentujemy prognozy pogody.

  • Dzięki temu, że dzieci same tworzą mapy, uczą się geografii Polski.
  • Ćwiczą kierunki świta na mapie.
  • Uczą się prezentować przed grupą.

Drugi tydzień października

Jak szybko minął ten tydzień. Pogoda była niemal letnia, więc musiliśmy to wykorzystać i aż dwa razy byliśmy na placu zabaw i boisku szkolnym. Ruch na świeżym powietrzu i rożeśmiane twarze, to dobry przerywnik w rozwiązywaniu skomplikowanych zadań tekstowych. Wytrwale uczymy się ilustrować je rysunkiem, lub piktografami. Okazuje się, że nawet zadanie z kilkoma działaniami może rozwiązać każdy uczeń naszej klasy. Do zadań o zakupach doszły zadania na porównywanie.

Pierwszy tydzień października

Znów intensywnie prcowaliśmy w pracowni komputerowej. Każdy wykonał 7 gier - zadań. Ćwiczyliśmy pisownię wyrazów z ą, ę, om i en. Przypominaliśmy też widomości o czasowniku oraz pisownię trudnych czasowników - stnęliśmy, wziął itp.

Środa. Dzieci pamiętają nazwy miesięcy, ale nie wszystkie potrafią szybko podać ich numer. Dlatego dzisiaj graliśmy w grę, która wymagała dokonywania obliczeń matematycznych i utrwalała nazwy kiesięcy i ich numery. 

Tworzyliśmy też dzisiaj w dialogi. Na tabliczkach ścieralnych to dodatkowa atrakcja. W parach, najpierw zapisywanie swoich wypowiedzi, potem przpisanie całego dialogu do zeszytów.

Wtorek. Znów rozwiązujemy zadania. Teraz każdy samodzielnie ilustruje i wykonuje obliczenia. Pomagamy tym, którzy w ubiegłym tygodniu byli nieobecni i ominął ich początkowy etap.

Minął tydzień 22-27 września

W tym tygodniu zajmowaliśmy się między innymi roślinami uprawnymi i kalendarzem. 

Tutaj pracujemy nad zadaniem.
Dzieci otrzymały zestaw infromacji, z których miały ułożyć zadanie matematyczne.
Okazało się, że układanie zadania tekstowego, eliminowanie zbędnych informacji, wybieranie pytań i ustalenie sposobu rozwiązania nie jest takie proste wymaga pracy zespołowej. Czasem potrzebna była moja pomoc. Nie wszystkim ta praca zespołowa sprawnie wychodzi. Jednak jest to umiejętność bardzo ważna i będziemy ją wiele razy ćwiczyć. Wszak w dzisiejszych czasach już prawie nic nie robimy w pojednynkę i pracowawcy poszukują kreatynie i zespołowo działających pracowników.

Powtórzenie i utrwalenie cyfr rzymskich oraz nazw miesięcy. Wskazywanie numeru miesiąca na wyrywki wielu dzieciom sprawia trudność. Będziemy zatem tę umiejętność ćwiczyć.

Pomoże nam w tym klasowy kelendarz.

Dotarła do nas paczka z zestawami do programu "Gramy w piktogramy". Jeden zestaw dla 4 osób. Była wielka radość i wspólne oglądanie zawartości. Na pierwszy ogien poszły tabliczki ścieralne. Potem graliśmy w gry matematyczne. 

Bardzo się cieszę, że program tak spodobał się dzieciom. Dzięki piktogramom trudne zadania stają się zrozumiałe. Dzisiejsze zadanie rozwiązali wszyscy uczniowie.
Dzieci uczą się tu przedstawiać problem matematyczny w postaci graficznej, samodzielnie manipulują i poszukują rozwiązania, a na koniec próbują zapisać swój tok myślenia za pomocą działań. 

W sali komputerowej dzieci mają okazję samodzielnie wykonać zadania, które przygotowuję im jako powtorzenia umiejętności zdobywanych w ciągu tygodnia (tutaj zadania). Zaangażowanie i tempo pracy duże. Kto skończy, samodzielnie wybiera gry umieszczone na Berku. Ogromnym i niesłabnącym powodzeniem cieszy się Sumdog. Określiłam im zakres działań matematycznych. Termin wykonania, do końca października.

W piątek pięć lekcji

Niech Was nie zdziwi drodzy rodzice, że mimo pięciu godzin, Wasze dzieci tak mało zapisały w książkach. Dużo więcej rożnych zadań wykonały grając w gry, ktore im przygotowałam. Utrwalalały zasady pisania rz oraz rozpoznawanie rzeczwonika i czasownika. Kto skończył wcześniej, ćwiczył mnożenie lub uczył się kodowania w programie code .

 

Następna lekcja minęła nam na czytaniu i wzajemnym ocenianiu prac pisemnych wykonanych w domu. Takie koleżeńskie ocenianie jest korzystne dla obu stron. Słuchając wypowiedzi innych też się uczymy. Dodam, ze było wiele braw. Czyż to nie wspaniala nagroda dla autora? Myślę, ze wiecej znaczy niż piątka wpisana przez nauczyciela.
Sprawdziliśmy też, pisząc z pamięci, czy opanowaliśmy pisownię ćwiczonych wyrazów. Większość dzieci napisała dyktando bezbłędnie.

Potem rozwijaliśmy myślenie logiczne pracując nad zadaniami z projektu piktografia. Wiele zadań wykonujemy na kartkach brudnopisu, aby nabrać nawyku graficznego ilustrowania treści zadania. Są to zadania trudne, wymagające kilku obliczeń i niech Was nie zmyli fakt, że pracujemy na małym zakresie liczbowym. Od czegoś trzeba zacząć. Probowalismy swoich sił w kodowaniu liczb w systemie 0-1. To dopiero była gimnastyka mózgu.

Aby odświeżyć umysły, na następnej lekcji poszliśmy na boisko szkolne, by tam rozpoznawać kierunki świata,( a słonko akurat było w zenicie). Dużo łatwiej, bo angażując wiele zmysłów, liczy się skacząc po liczbach, więc narysowaliśmy je na tarasie szkolnym - od 1 do 100. Okazało się, że teraz nawet trudne dzielenia przychodziły dzieciom dość szybko. Zdjęcia z tej zabawy zrobimy innym razem, bo na pewno ją będziemy powtarzać. 

Na koniec porozmawialiśmy o tym jak możemy przyczyniać się do dbania o naszą planetę. Teraz otworzyliśmy podręczniki....

Zakończyliśmy znów na wykładzinie. Tym razem leżąc wygodnie zapamiętaliśmy kilkanaście wyrazów z rz niewymiennym. Jako to zrobiliśmy w pięć minut ? Proszę zapytać dzieci. 

KONTAKT

wieslawa@kopf.pl

Rymowanki na uspokojenie

Gimnastyka

Losowanie

Nasz dziennik

Nasze projekty

Nasze strony

Polecane strony

Kostki na matmie

Łamańce językowe,

gry logopedyczne i

dydaktyczne.

Wiersze dla dzieci,

teatrzyki, piosenki, 

gry i kolorowanki

http://www.wierszedladzieci.pl/

Ortografia. 

Ćwiczenia, dykatanda,

zabawy i testy

iCzytam,

to strona gdzie

możesz słuchać

i czytać książki.

 

PisuPisu.pl

Symetria i rysunek

zestaw gier YUMMY